Wednesday, July 22, 2009

Can I Use Bio Oil When I Brestfeeding

THE FIVE ELEMENTS: THE EARTH IN THE UNIVERSE AND HUMAN VISION



La terra rappresenta la condensazione della materia, l'elemento che contiene la potenzialità della vita. Essa viene messa in relazione con gli organi solidi, la struttura scheletrica e muscolare e governa l'escrezione. La terra rappresenta il sostegno dell'organismo, la base, il "principio ordinatore".
Essa è rappresentata dal quadrato, figura antidinamica che rappresenta la stabilità.  Il suo centro fisico è nel perineo.  I suoi organi d’azione sono le gambe e i piedi.
Possiamo comprendere l'essenza e il valore dell'elemento terra se ci colleghiamo con i suoi simboli.
IL MITO DELLA TERRA: il mito della Dea Madre è, in generale, quello che rappresenta di più l'elemento terra con il suo potere di generare e nutrire. In India è Adity, la madre dell'universo, ma anche Prithvi, la terra propriamente detta. Annapurna, la dea del pane quotidiano o Dharani, il suolo terrestre. Nella tradizione greco-romana è Gea o Demetra.

RADICI: la terra è simbolo di "radice". Essa rappresenta le nostre basi materiali e spirituali. Essa rappresenta anche le nostre "radici psicologiche" senza le quali non ci è possibile grow in a balanced way.

THE EMOTIONS OF THE EARTH: confidence and a sense of stability stem from a land "well cultivated" as well as a sense of integrity and self-esteem. When the earth did not care much born of fear and hatred.

POSITION FOR THE EARTH: ADITYASANA
This position is called the school Adityasana Yoga Ratna Gabriella Cella Al-Chamali.

Design:


- Sitting on the floor, the soles of the United feet from the trunk and removed the heels for what is the size of your bust. The legs form a square, a symbol of the Earth, the element of female nature that gives life as this mythical mother of

ell'Universo.


- If possible, interlace your toes and take her with those hands (which are also interlaced).


- Inhale, exhale, stretch your chest and slowly bringing his forehead resting on his heels and elbows and forearms on the ground, than legs.


- Keep breathing deeply and regularly shaped.


Concentration (Dharana): is aimed at the pelvis and perineal area where you will feel the breath expanding.


Breathing: diaphragm, imagining breathing through the pelvis.


Benefits: massages and tones the genetic apparatus, urinary system, increases the flexibility of the pelvis and, in general, the person also psychologically.

From the point of view there is a subtle stimulation of the Muladhara Chakra, the center of the Earth and activation of Svadhisthana, that

delle Acque. 


Controindicazioni: se viene eseguita durante il ciclo mestruale, aumenta il flusso. 



  


0 comments:

Post a Comment